Nowoczesne formy reklamy stają się synonimem niebanalnego przekazu, który często szokuje, innym razem budzi podziw. Bez względu na to, jakie emocje mu towarzyszą, to efekt ma być jeden – skuteczność. Nic dziwnego, że marketerzy poszukują nowych środków za pomocą których osiągną zamierzony efekt i jednocześnie stworzą na tyle oryginalną kampanię reklamową, o której ciężko będzie zapomnieć. Coraz częściej w roli istnego magnesu na potencjalnego klienta stawia się murale. Ich artystyczna forma wnosi przekaz na wyższy poziom komunikacji.
Plandeka vs mural
Mobline nośniki reklamy wielkoformatowej, czyli plandeki, wpisały się jako element przestrzeni do krajobrazów zarówno dużych miast, jak i mniejszych miejscowości. Wywodzą się one z grupy reklam pojawiających się na pojazdach. O ile do niedawna miały jeszcze dość mocną pozycję, o tyle biorąc pod pod uwagę to, że reklamy wychodzą już poza sztampowe formy przekazu, bardzo słabną na popularności.
Do łask zarówno agencji reklamowych, jak i odbiorców tworzonych przez nich reklam wkracza nowoczesność, a wraz z nią między innymi artystyczne środki komunikacji. W taką konwencję idealnie wpisują się murale. Artystyczne malowidła szturmem niemalże zawłaszczają przestrzeń miejską tworząc nie tylko bardzo skuteczne formy przekazu, ale również ozdobne, niebanalne, mające swój niepowtarzalny charakter ozdoby. Nic dziwnego, że wielu uważa street art za reklamę przyszłości.
Mówisz mural, myślisz nowoczesność
Mural to reklama, która wychodzi z bilboardów i niezwykle efektownie zaczyna zakrywać m.in. zaniedbane elewacje, mury czy budynki. Jako dla wielu jeszcze do niedawna dość nietypowa forma komunikatu marketingowego wydaje się być coraz bardziej niezbędna w dobie popkultury.
Jeśli odpowiednio podejdziemy to tematu projektu muralu, jest szansa na to, że stanie się on nie tylko przekaźnikiem komunikatu reklamowego, ale wpisze się w miejski krajobraz. Nie bez powodu m.in. ręcznie malowane, artystyczne murale za które odpowiedzialna jest na przykład agencja Good Looking Studio budzą podziw i określane są też jako romans sztuki z miastem. Jako eksperci w dziedzinie ręcznie malowanych reklam i murali artystycznych są zapraszani nie tylko do udziału kampaniach reklamowych, ale również społecznych.
Skąd się bierze skuteczność murali?
Nasza kultura bazuje w dużej mierze na zmyśle wzroku. Konsumentom nie wystarczy już tylko permanentne powtarzanie nazwy danego produktu ani też banalnie wykonany bilboard, który mijają niemal niezauważalnie. Tutaj pojawia się więc potrzeba kreatywności, czegoś, co przyciągnie uwagę i na długo nie pozwoli zapomnieć widzianego obrazu. Czegoś, co jest oryginalne, niesztampowe i jednocześnie nienachalne. Obraz ma wejść w rolę viralu, który budzi ciekawość, potrzebę, a ponadto zachwyt. W taką konwencję idealnie wpisują się artystyczne murale. Ich przemyślany projekt, a następnie jego profesjonalne wykonanie, może zdziałać więcej niż tysiące słów.
Artykuł sponsorowany